marzec
W tym miesiącu uczniowie poznawali tajniki druku 3D – młodsi korzystali z długopisów 3D, starsi drukowali gotowe modele w drukarce 3D.Dzieci z klasy 2 wykorzystały długopisy 3D na zajęciach technicznych i religii.
Podczas zajęć rewalidacyjnych uczeń klasy IV stworzył kolorową ozdobę wielkanocną. Z ogromnym zaangażowaniem wykonywał powierzone zadanie.
Na lekcji plastyki uczniowie kl. 4 wykonali niebieskie motyle, które stały się częścią dekoracji gazetki klasowej na Dzień Autyzmu.
W dniu 20 marca 2023 r. podczas warsztatów z uczniami zorganizowanych w ramach obchodów Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa, które przypadają na 21 marca wykorzystaliśmy długopisy 3D do stworzenia kolorowej skarpetki, która stała się symbolem solidarności z osobami z Zespołem Downa. Uczniowie podczas warsztatów rozmawiali o wzajemnej tolerancji i akceptacji, oglądali prezentacje multimedialne i filmowe a praca z wykorzystaniem długopisów 3D wzbogaciła i urozmaiciła przekazywaną wiedzę i informacje.
Uczniowie pracując z długopisami 3D, bez względu na wiek i rodzaj zajęć, uczyli się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczyli umiejętności manualne. Praca z długopisem 3D rozwijała precyzję i dokładność ruchów. Motywowała do realizacji własnych pomysłów, rozwijała kreatywność, wyobraźnię przestrzenną oraz wyzwalała pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się. Praca z długopisem 3D sprawiła, że rysunki zamieniły się w przestrzenne obiekty co dało uczniom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Uczniowie klas VI i VII realizowali tematy dotyczące grafiki komputerowej. Była to dobra okazja, aby poznać budowę i zasady działania drukarki 3D. Samodzielnie uruchamiali drukarkę, zmieniali filamenty i drukowali wybrane modele.
Podczas lekcji wychowania fizycznego w klasie V wykorzystany został sprzęt nagłaśniający. Uczniowie ćwiczyli kroki poloneza do muzyki płynącej z głośników.
W klasie VII została zrealizowana lekcja muzyki z wykorzystaniem sprzętu z laboratoriów przyszłości: Twórczość Fryderyka Chopina. Po krótkiej pogadance na temat życia kompozytora, nastąpił pokaz mapy Polski i Europy z zaznaczeniem miejsc, gdzie Chopin przebywał. Następnie uczniowie wysłuchali różne gatunki muzyczne tworzone przez kompozytora: mazurek, polonez, walc, etiuda, nokturn i preludium. Obejrzeli również fragmenty polskich tańców narodowych, tj. mazura i poloneza, na których wzorował się Chopin. Mieli także możliwość zaprezentowania głosem melodii najbardziej znanych utworów Chopina.
Na zajęciach terapii pedagogicznej i zajęciach rewalidacyjnych uczniowie wykorzystali klocki konstrukcyjne. Dzięki nim rozwijali nie tylko logiczne myślenie, ale ćwiczyli motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową, kształtowali przeróżne kompetencje. Ich atrakcyjność, kolorystyka, różnorodność kształtów, złączek i możliwości wyzwalała w uczniach motywację do nauki przez zabawę.
Na lekcjach plastyki w kl. 4, 5, 6 wykorzystali wypalarki. Zajęcia plastyczne z techniki zdobienia drewna poprzez wypalanie miały na celu rozbudzić umiejętności plastyczne wśród uczniów. Takie zajęcia kształtowały poczucie piękna i wyobraźni. Był to również sposób na zerwanie z rutyną poprzez wprowadzenie nowych technik plastycznych. Samodzielnie wypalona laurka stała się doskonałym prezentem dla najbliższych na różne okazje – Dzień Mamy, Urodziny, Święta wielkanocne.
W Pierwszy Dzień Wiosny uczniowie klasy III podczas zajęć polonistycznych wykorzystali mikrofony i sprzęt nagłaśniający, głośno i pięknie recytowali wiersze o wiośnie.